O MNĚ

Odborné zkušenosti

Od roku 2017 působím v Dětské nemocnici FN Brno, kde jsem zastávala pozici vedoucí pracovníka Centra provázení. Mé poslání zde bylo poskytovat včasnou krizovou intervenci a psychosociální podporu rodičům dětí s vzácným či vážným onemocněním. V současné době pracuji jako psycholog na Klinice dětské onkologie FN Brno a zároveň jsem součástí týmu dětské paliativní péče.

Vzdělání v oboru psychologie jsem doplnila specializovaným výcvikem v kognitivně-behaviorální terapii, kterou nyní dokončuji. Dále využívám získané dovednosti v oblasti práce s tělem a práce s traumatem. Ve své praxi se věnuji lidem, kteří trpí úzkostmi, depresemi, neurózami, nebo těm, kteří se náhle ocitli v těžkých životních situacích.

Ve své praxi využívám kombinaci psychoterapeutických technik dle potřeb klienta. 


Jak pracuji s dospělými a dětmi

První setkání slouží především k  vzájemnému seznámení a zmapování vaší aktuální situace a potřeb. Společně postupně formulujeme zakázku – tedy cíl, na který se v terapii zaměříme. Na základě tohoto úvodního setkání sestavíme orientační plán dalších terapií.

Průběh spolupráce je flexibilní a přizpůsobuje se tomu, co zrovna potřebujete. Každé šesté sezení věnujeme rekapitulaci – podíváme se společně, zda cítíte posun, co funguje a co je případně potřeba upravit. V terapii kladu důraz na aktivní zapojení klienta – jen tak můžeme sledovat pokroky a směřovat k cíli, který si společně stanovíme.

V každém sezení se domlouváme na tom, co je pro vás aktuálně přínosné, jaké metody a přístupy budeme využívat a co potřebujete. Na závěr každého setkání shrneme to podstatné a naplánujeme další kroky.

Práce s dětmi

V terapeutické práci s dětmi vycházím z principů kognitivně-behaviorální terapie (KBT), kterou přizpůsobuji věku a individuálním potřebám dítěte. Tento přístup se zaměřuje na propojení myšlenek, emocí a chování – společně s dítětem objevujeme nové způsoby, jak zvládat obtížné situace a měnit nefunkční vzorce chování.

Nejčastěji se věnuji dětem, které trápí úzkosti, obsedantně kompulzivní obtíže (OCD), strachy, nejistota nebo problémy ve škole či v mezilidských vztazích. Důležitou součástí terapie je vytvoření bezpečného prostoru, kde se dítě může cítit přijaté a pochopené.

Vedle klasických KBT technik využívám terapeutické pískoviště, které dětem umožňuje neverbálně vyjádřit vnitřní prožívání skrze hru a symboly. Práce s pískem podporuje přirozenou kreativitu a často odhaluje hlubší témata, která nejsou snadno vyjádřitelná slovy.

Do terapeutického procesu zapojuji také terapeutické hry, metafory a dětské knihy, které slouží jako most k porozumění emocím a podpoře změny chování. Tyto prostředky pomáhají dětem lépe uchopit vlastní zkušenosti a posilují jejich dovednosti zvládat náročné situace.

Spolupráce s rodiči je klíčová – pravidelně sdílíme průběh terapie, nastavujeme společné cíle a hledáme cesty, jak dítě podpořit i v běžném životě.

Vzdělání

  • UPOL - jednooborové studium psychologie Mgr.
  • Kurz práce na pískovišti s dětmi - akreditace 10/12/2024
  • Kognitivně behaviorální terapie 2020-2025 - nyní ve výcviku (Odyssea)
  • Komplexní výcvik v krizové intervenci (Moravští lektoři, 160 hodin, A2018/0100-SP)
  • Praktická krizová intervence (Caritas, 56 hodin, AK 2016/0067-PC/SP/VP)
  • Práce s traumatizovaným klientem (Remedium Praha, 48 hodin, AK2017/0789-SP)
  • Důvěra ve změnu - Trauma v kontextu biosyntézy, Akreditováno MPSV, AKP
  • Komplikovaný zármutek
  • Osvědčení o získání odborné způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání Zdravotně-sociální pracovník (MZDR 31245/2016-2/ONP)
  • Péče o rodiče po perinatální ztrátě (Dlouhá cesta, z.s.)
  • Odborná příprava a specifika poradenství k tématu perinatální ztráty (Unipa, 5 hodin)
  • Dětská paliativní péče (International Children´s paliative care network ICPCN)
  • Úvod do problematiky sociální práce v paliativní a hospicové péči (Cesta domů, 5 hodin, A2020/0653-SP/PC/VP.

Ostatní vzdělávání

  • Specializace v pedagogice: Sociální pedagogika (UTB, dokončeno 2013, titul Bc.)
  • Průmyslové inženýrství (UTB, dokončeno 2014, titul Ing.)
  • Když umírá dítě v domácím prostředí (Cesta domů, z.s.)
  • Proč a jak mluvit s dětmi o umírání a smrti (Cesta domů, z.s.)
  •  Terapie u dětí se zdravotním znevýhodněním